L.O.V.E

♥ Perjalanan Hati ♥

♥ Perjalanan Hati ♥

Sayang Tak Terucap...

Sayang Tak Terucap...
Sayang yang tak mampu diucapkan dengan apa2 perkataan mahupun dalam bahasa apa pun..

KiSaH AkU, DiA & KitA SeMuA....

KiSaH AkU, DiA & KitA SeMuA....
Seandainya kita tidak mampu untuk mengutuskan secebis kesenangan kepada orang lain, berusahalah supaya kita tidak mengirimkan walau sezarah kesusahan kepada orang lain.

Sunday, January 29, 2012

Berkursus KAHWIN...

:: 28 - 29 January 2012 ::

Medan MARA ::

Ye! Semalam and hari ni.. Aku ngan Rushdan telah berusaha menghabiskan kursus kahwin iaitu antara perkara paling. paling wajib sebelum kahwin & syarat untuk complete kan borang nikah! Dan.. Alhamdulillah.. Mission complete.

Bersyukur sebab semua penceramah adalah antara yang ter'best' .. Happening & asyik ketawa memanjang. So, tak de la rase stress sangat and yang paling penting tak sujud sahwi (mengantuk tersengguk2 ) bak kate salah seorang penceramah.. Haha..

DAN..

One step closer.. Ah! Pas je kursus ade  satu perasaan paling indah dalam hati ni. Perasaan yang sebelum ni macam samar2 tapi habis je kursus perasaan ni cukup jelas.. Perasaan untuk menjadi seorang isteri terbaik buat seorang bergelar suami.

Pastu terus terang aku cakap. Perasaan berkobar2 nak kawen tu len macam sangat. Then, Trus aku mulakan dari awal, merancang segala macam budget & kelengkapan untuk pihak  aku &dia..

Macam tak percaya.. Dalam masa lima bulan. gulpp.. diulangi.. 5 Bulan okey! besarkan angka.. Haha! Aku bakal bergelar isteri. InsyaALLAH.. Jika panjang jodohku bersama DIA dan jika memang telah tertulis sejak azali HAFIDHAH BINTI NORDIN itu tertulis buat RUSHDAN BIN KHAMIS.


                                                                         ************

Dengan nama Allah,
Yang Maha Pengasih lagi Maha Penyayang.

Ya Allah…
Seandainya telah Engkau catatkan,
Dia milikku tercipta buatku,
Satukanlah hatinya dengan hatiku,
Titipkanlah kebahagiaan antara kami,
Agar kemesraan itu abadi …

Ya Allah…
Ya Tuhanku yang Maha Mengasihi,
Seiringkanlah kami melayari hidup ini,
Ketepian yang sejahtera dan abadi,
Maka jodohkanlah kami…

Tetapi Ya Allah…
Seandainya telah Engkau takdirkan,
Dia bukan milikku,
Bawalah dia jauh dari pandanganku,
Luputkanlah dia dari ingatanku,
Dan peliharalah aku dari kekecewaan…


1 comment:

  1. Amin. Akak baik. jodoh pun baik hati. alhamdulialh selepas macam2 cabaran dan dugaan akhirnya bertemu jodohnya. Tahniah kak. Tengah nak fikir pakai baju apa nanti. heee. I love uuuuu!

    ReplyDelete