L.O.V.E

♥ Perjalanan Hati ♥

♥ Perjalanan Hati ♥

Sayang Tak Terucap...

Sayang Tak Terucap...
Sayang yang tak mampu diucapkan dengan apa2 perkataan mahupun dalam bahasa apa pun..

KiSaH AkU, DiA & KitA SeMuA....

KiSaH AkU, DiA & KitA SeMuA....
Seandainya kita tidak mampu untuk mengutuskan secebis kesenangan kepada orang lain, berusahalah supaya kita tidak mengirimkan walau sezarah kesusahan kepada orang lain.

Thursday, February 18, 2010

~ True Legend...ttg kekuatan cinta


Now is mid term break..cuti tp pale serabut gler ngan asemen..but, cuti ttp cuti!
Semalam aku p berpoye2 kat Sunway tgk midnight muvie with mY AshRul.. our 1st muvie..hihihi..

ktorg tgk cite true legend..xde cite best..tu pun sbb fyra cakap true legend 5 star..try la..
memule tgk mmg aku nak nanges..citer lawan2 rupenye..adeh..aku mmg x layan..berat je mate aku tau cite lawan2. cite Cine lak tuh...lg la..
Tp ble da sampai kat tgh2..emm.. yup..5 star!

Tp yg plg buat aku tertarik ttg cite ni ialah ttg kekuatan cinta..Cinta sang isteri buat suami..Ying sanggup terjun kat arus yg deras semata2 sbb Su Can.. pastu Ying bg semangat dan kekuatan pada Su Can utk bangun ble tgn Su xdapat bergerak.. Ying sntiasa memberi semangat pada Su utk berusaha bangkit utk menyelamatkan anak mereka sampaila Su berjaya pulih and kuat balik n bertambah2 kuat ble die jmpe Tuhan wushu dalam ilusi..

Cinta Su pun sgt kuat utk Ying..sampaikan pada akhir cite Su jadi pengemis n hilang arah tuju ble Ying mati sbb kne tanam hidup2..see.. sebuah kisah cinta yg agung..
bab2 lawan2 ni mmg aku reject tp citer ni bg aku pnh msj.. n amat manarik bg aku..
WEll, Cinta mmg mampu menjadi sumber kekuatan utk kte klu ianya lurus n suci..
sbb CINTA adalah anugerah terindah dari ALLAH..

CINTA BUKAN MENGAJAR KITA LEMAH, TETAPI MEMBANGKITKAN KEKUATAN..CINTA BUKAN MENGAJAR KITA MENGHINAKAN DIRI, TETAPI MENGHEMBUSKAN KEGAGAHAN..CINTA BUKAN MELEMAHKAN SEMANGAT TAPI MEMBANGKITKAN SEMANGAT!!!!!!!

Begitulah seharusnya cinta..pernah dengar di balik kejayaan seorg lelaki berdiri seorang perempuan di belakangnya???
Perempuan mmg diciptakan lemah, tp mampu menjadi kekuatan buat lelaki..
kan indah kurniaan ALLAH..

So, jadikan CINTA sumber kekuatan!!!!!!!!!

2 comments: