L.O.V.E

♥ Perjalanan Hati ♥

♥ Perjalanan Hati ♥

Sayang Tak Terucap...

Sayang Tak Terucap...
Sayang yang tak mampu diucapkan dengan apa2 perkataan mahupun dalam bahasa apa pun..

KiSaH AkU, DiA & KitA SeMuA....

KiSaH AkU, DiA & KitA SeMuA....
Seandainya kita tidak mampu untuk mengutuskan secebis kesenangan kepada orang lain, berusahalah supaya kita tidak mengirimkan walau sezarah kesusahan kepada orang lain.

Sunday, February 14, 2010

~ Ttg kasih sayang...

14 februari n Valentine's day..

 
Bg org muda, sape yg x tau tu mmg tpu la..lg2 yg couple..hari ni mgkin akan diisi dgn xtiviti dgn pasangan msg2..lg2 tahun ni jth hari ahad n cuti Chinese New Year, lg la meriah..
Biasenye sambutan hari Valentines ni sinonim ngan bunge, coklat..harga pun melambung la tym ni...berkali2 ganda..

Mmg la sambut Valentine ni xelok..tp bg pendapat aku sendiri selagi kte xmelanggar bts2 n hukum syarak, xde masalah kot.. lg pun satu dunia tau dengan rasminya 14 feb adalah hari kasih syg...

Sejarah ttp sejarah, da berlalu...

Ape kate klu kte ambik hari ni utk mghargai insan2 yg kte syg dalam hdp kte.. not only for couples but mayb for ur family, friends..
Perbaiki niat, bg aku xsalah..
Dalam hdp ni org plg suke ble dirinya dihargai, di cintai & di sayangi..berkasih syg tu kan anugerah teragung dari NYA..

Tuhan ciptakan 100 bahagian kasih sayang. 99 disimpan disisinya dan hanya 1 bahagian diturunkan ke dunia. Dengan kasih sayang yang satu bahagian itulah, makhluk saling berkasih sayang sehingga kuda mengangkat kakinya kerana takut anaknya terpijak.

Cinta itu adalah perasaan yang mesti ada pada tiap-tiap diri manusia, ia laksana setitis embun yang turun dari langit,bersih dan suci. Cuma tanahnyalah yang berlain-lainan menerimanya. Jika ia jatuh ke tanah yang tandus,tumbuhlah oleh kerana embun itu kedurjanaan, kedustaan, penipu, langkah serong dan lain-lain perkara yang tercela. Tetapi jika ia jatuh kepada tanah yang subur,di sana akan tumbuh kesuciaan hati, keikhlasan, setia budi pekerti yang tinggi dan lain-lain perangai yang terpuji.~ Hamka

 Bercinta memang mudah. Untuk dicintai juga memang mudah. Tapi untuk dicintai oleh orang yang kita cintai itulah yang sukar diperoleh. Satu-satunya cara agar kita memperolehi kasih sayang, ialah jangan menuntut agar kita dicintai, tetapi mulailah memberi kasih sayang kepada orang lain tanpa mengharapkan balasan. (Dale Carnagie)

Kadangkala kamu tidak menghargai orang yang mencintai kamu sepenuh hati, sehinggalah kamu kehilangannya. Pada saat itu, tiada guna sesalan karena perginya tanpa berpatah lagi..

So....Hargailah org yg kita sygi dan menyayangi kita selagi dia ada.. sbb bila kita memberi syg maka syg la yang akan kita perolehi..Bila kita memberi benci maka bencilah yg akan kita perolehi..

Salam Kasih Sayang...

2 comments:

  1. normal lah..bila dah xde baru rasa kehilangan. bila ade, x penah hargai... manisia, manusia...

    ReplyDelete