L.O.V.E

♥ Perjalanan Hati ♥

♥ Perjalanan Hati ♥

Sayang Tak Terucap...

Sayang Tak Terucap...
Sayang yang tak mampu diucapkan dengan apa2 perkataan mahupun dalam bahasa apa pun..

KiSaH AkU, DiA & KitA SeMuA....

KiSaH AkU, DiA & KitA SeMuA....
Seandainya kita tidak mampu untuk mengutuskan secebis kesenangan kepada orang lain, berusahalah supaya kita tidak mengirimkan walau sezarah kesusahan kepada orang lain.

Tuesday, March 15, 2011

So Seteresss..

Ok. saya tengah stress sekarang & sebab stress gak la saya bahasakan diri 'saya'..Sebab, tak nak terlepas perkataan2 yang tak sepatutnya di blog ini. Dengan 'saya' mungkin bole sopan sikittt..sikit pun cukup. Sebab stress? macam banyak je sebab, tapi lebih kepada personal. so, tak yah citer.

1st, laptop saya rosakkk.. Benci ! Actually, laptop tu dari mula beli memang banyak menguji kesabaran saya tau tak. Tapi, saya tetap bertahan sebab mak atau sedara mara saye takde kedai laptop lagipun tanggungan melalui PTPTN. Haruslah bersyukur dengan apa yanga ada. Sebab tu la saya hilang idea nak post pape kat blog ni..

Ni saya pakai PC office, pun same menguji kesabaran, dah la lembap,PC zaman 70-an plak tu..PC yang besar TV jenis lame tu..kalau bayangkan TV jenis LED memang silap bayang, tukar TV zaman 70-an. Ha..camtu la..Dahla pendrive tak leh detect, pastu cari gambar kat google pun kena tunggu 2 jam. Sebab tu la post ni tak bergambar. sedih kan.

Seterusnya, saya nak g tengok citer Hikayat Merong Mahawangsa. Ok. Rushdan cuti Isnin, Selasa. So, saya assumed dia akan datang bawa saye keluar isnin malam, dating2 jap..pastu balik..saya dah plan dah nak kasi alasan ape kat mak saya sebab nak keluar malam..Tapi.. Dia tak mao kua ngan saya. Dia ade plan lain. so sedihhh! so, saya post kat FB esoknyeee ( Hari ni ) dengan harapan dia membaca, walaupun harapan cuma tinggal harapan..sob3.

Takpe. Saya faham dia bizi nak uruskan macam2 terutamanya insurans kete die. Bulan 5 ni dapat duit insurans tu dia tak masuk minang saya saya kokak2 perot die yang makin ke depan tu. tengok la. ^^

Lagi, Semenjak 2 menjak ni saya asik kena kacau dengan lelaki2 gatal yang datang kat resort ni. 2 malam lepas terjadi perkara yang memalukan bila saya dipermainkan. ceritanya..
This client datang with 2 orang anak die dalam lingkungan 3 & 5 tahun. wife die? tak termasuk dalam Standart operating Procudure untuk tanya soalan tu. So, saya tak amik tau apesal dia datang tanpa wife.
Then, die minta order ala-carte. At the same tym ade la lagi 2,3 family yang turut makan kat cafe tu. Tetibe..

"Fidah, mehla teman abang makan."  Tak yah bace 2x..memang dia bahasakan diri die 'Abang' Yukssss..

"Takpelah En. Zafar (Bukan nama sebenar), saya ada kerja. Jawab aku sopan. dalam hati memang bertimbun sumpah seranah.

Ok. Semua mata yang ada memandang aku! s**t !!! Ha..kan terkeluar gak mende tak senonoh. perkataan 'saya' tetap tak mampu membendung kata-kata luar biasa ini.

"Eiii..sombong la fida ni.." Aku senyum & trus bla..Sebab senyum? hujung bulan ni gaji aku still masuk dalam Bank Islam. Klu tak, aku dah bagi sumpah seranah.

Ok. pembetulan ye..Saya Resort Officer bukan Guest Relation Officer nak kena teman2 makan, suap2, tergedik2..huh. I hate this type of JANTAN! Hope NOT to see u again!

Banyak lagi..tapi, masa dah abess...nak balik! 2 weeks to go untuk jadi penganggur! Yeay!

No comments:

Post a Comment