L.O.V.E

♥ Perjalanan Hati ♥

♥ Perjalanan Hati ♥

Sayang Tak Terucap...

Sayang Tak Terucap...
Sayang yang tak mampu diucapkan dengan apa2 perkataan mahupun dalam bahasa apa pun..

KiSaH AkU, DiA & KitA SeMuA....

KiSaH AkU, DiA & KitA SeMuA....
Seandainya kita tidak mampu untuk mengutuskan secebis kesenangan kepada orang lain, berusahalah supaya kita tidak mengirimkan walau sezarah kesusahan kepada orang lain.

Tuesday, November 9, 2010

1972 pelish!

Reversed balik 3 minggu lepas _24 okt 2010 :

Aku balik dari bertunang ain..Balik ngan En. Abg Duan. 

“Pidah ngan Ain kalau ade jumpe syiling tahun 1972 bagi kat Abg Duan. Abg Duan kasi 10 ribu.”

Today_06 November 2010 :

Kat umah Pak Itam Kat Ipoh. Balik dari kedah, merisik bakal orang umah abang aku.

“Kalau citer pasal duit syiling ni memang tak habis.” Kata Pak Itam. 

Tym tuh die ngah citer pasal duit syiling zaman dulu kala ngan Mak Leha & Abah aku. Aku tak amik port sangat. Macam tak masuk tajuk je nak join. Aku pun layan tb je.

“Tu pasal aku suka kumpul duit syiling. Satu pasu tu (sambil tunjuk arah pasu) penuh duit syiling aku kumpul.  Ade la kot dalam seribu ringgit.”

Ok. Aku agak xcited. Tapi, mak Leha aku lagi xcited rupenye.. Die trus p kat pasu tuh nak tengok duit agaknye. Die p nye gagau2 dapatla 2,3 ketul batu.

Aku ngan abang aku gelak je.

“Aku simpan dalam bekas dah Kak Yang. Aritu nak pindah kan susah la nak mengangkut dalam pasu tu.” Kata Pak Itam.  ‘Yang’ adalah panggilan pangkat untuk anak sulong orang perak okeh.

Pak Itam pun tanpa disuruh trus bangun p amik bekas duit syiling nye..Hahahaha..

4 bekas duit syiling yang diasingkan. 50 sen, 20 sen, seploh sen ngan 5 sen.


Banyak tuh. Aku pandang abang aku.

“Along! 1972!” 

Hahahahaha..aku mule dah. Teringat kate2 Abg Duan..Sebelum neh aku memang dah bagitau abg aku.

“Pak Itam terabur ah.” Abang aku mule dah. Pak Itam layan kan je.





Ekspedisi mencari pun bermula….





“Along! Memang takde ah.” Huh. Kebas kot tangan mencarik.. Ade la jumpe sekeping tapi 1971 !!!!!



Arghhhhh…

 “Kamu tau kenapa orang nak tahun tu??”Aku geleng pale je ah.
Pak Itam bukak citer.

“Memang takde la tahun tuh. Tahun tu memang orang tak buat duit syiling. Yang ade pun bunian yang bagi.. Mane yang terlepas2 tu yang nak pulang balik ni. Orang tu pulak kire nak pulang balik la hak bunian tu..Tu yang sebagai ganti boleh la mintak seploh ke dua puluh ribu ke.” Sumber dari mlut Pak Itam keh.

Eh. Duit syiling pun ade kene mengena ngan bunian eh?

Adehh…Sori la Along. Baru ingat nak support 2,3 ribu Along kawen nanti..Heh.

Nanti ah. Tie pulang balik hati Tie ni kat bunian. Mintak 2,3 juta..Tu pun kalau die nak terime la..Hahahaha..Mane tak nye, hati da hancur kot...Erkkkk~


2 comments:

  1. kat opis pun ada cari. bong ada jumpa 1972

    ReplyDelete
  2. seriously dear????? Oh! akak dah terbayang 10 thousand!!!

    ReplyDelete