L.O.V.E

♥ Perjalanan Hati ♥

♥ Perjalanan Hati ♥

Sayang Tak Terucap...

Sayang Tak Terucap...
Sayang yang tak mampu diucapkan dengan apa2 perkataan mahupun dalam bahasa apa pun..

KiSaH AkU, DiA & KitA SeMuA....

KiSaH AkU, DiA & KitA SeMuA....
Seandainya kita tidak mampu untuk mengutuskan secebis kesenangan kepada orang lain, berusahalah supaya kita tidak mengirimkan walau sezarah kesusahan kepada orang lain.

Tuesday, November 2, 2010

Selamat Tinggal Kenangan !

Hati da semakin ok. Jiwa da semakin tenang. Emosi da makin stabil. Pedih da makin terubat.. walau terkadang rindu datang bertamu tanpa diundang segera aku cakap pada hati "Tak guna merindu orang yang dah lupakan kita." Hati mengangguk tanda setuju dan bibir menguntum senyuman yang paling indah. Segera tangan ditadah "Terima kasih Ya Allah bagi aku kekuatan yang bukan sedikit ini."

Sampai je kat kampung mak aku sambut dengan senyuman yang amat menawan. Bertambah-tambah menawan senyuman mak aku bila tengok barang2 yang aku angkut bawak balik. Dengan jelingan manja beserta kasih sayang mak aku cakap "Ko pegi masukkan sume dalam stor, barang2 mane tak pakai buang, bakar!" Hahahaha.. 4 kotak besar ngan 2 beg kain baju..Huh. nasib baik muat kete abg aku. Mau tak pening mak aku tengok barang..
Adik aku plak "Kak, ko kemas2 stor tuh kalau jumpe cicak mate merah tangkap..jual 30 ribu!" Ni sorang g..sejak aku balik memang keje kiteorg carik cicak mate merah..Huh. fenin aku.

Okeh. operasi mengemas bilik bermula..Kali ni aku tekad..aku nak buang sume barang2 yang tak sepatutnya ade. Aku ni sorang manusia yang suke sangat menyimpan..Kulit gule2 pun kekadang aku simpan..Konon. Ade sentimental value ah konon.. Ahaks.

Mak aku gile bising.."Barang2 sume nak simpan, mane bilik tek penuh!..Buang2 la mene yang patut.. Lapang sket." Kata mak aku.

Hurmm..Betul gak kan..bayangkan kad topup pun aku still simpan..aku pun tak faham motif aku simpan kad topup sebenarnya..Start dari aku pakai Digi tahun 2004..Time tu kat Janda Baik line Digi je clear..Tu pun kat tengah2 jalan. Line2 lain memang kene panjat bumbung..Komfem!


See.. ni sebahagian je keh..yang aku letak dalam cawan.. wat hiasan..yang len2 aku da masuk dalam plastik sampah..sedia untuk dibakar.

Pastu yang paling aku tak leh terima akal ialah ubat yang dibelikan someone time aku keje kat Kuala Lipis dulu. tahun 2006!!!!!! Oh! dan aku still lagi ingat name jejaka tersebut..irnijzam..hurmmm..takkan lupe punyela name orang yang berbakti pada kita.


Time ni aku demam truk tak leh bangun.. yang 7eleven tu bekalan tiap2 bulan aku..sakit pompuan..Dulu aku truk..sampai tak leh bangun. Sekarang ni makin ok..Hormon makin stabil..heee~

Kotak coklat pun aku simpan g.. Pemberian si dia tym Valentine's Day 3 tahun lepas..berabuk kot. Nak buang? Sentimental value beb.

Kotak Coklat..
Selain itu..


Tiket Wayang 1st tym aku masuk panggung pun aku simpan g..Cite Otai..Saiful Apek punye citer of kos! 24 Oct 2004 okeh! Oh! kenangan....

Pastu frame gambar.. Dulu time sekolah. Asal hadiah birthday je mesti frame gambar. Hahaha.. Aku pun mengumpul la.. Tapi sejak masuk UiTM..Frame tu aku simpan dalam beg plastik. Tapi tetap gak berabuk..macam2 jenis.

Sume gambar kenangan aku zaman sekolah..Kak Ieta! Awak selalu bace blog kite kan..see..gambar awak time dinner terakhir awak upper six dulu..hahahaha..Sayang awkkk!!!

Then, pasan tak satu2nya jejaka yang menghiasi frame ku..Oh! mari kita lihat siapakah jejaka bertuah itu..kte zoom eh.. 
 ~~~~~~~~~~

Oh! Shah Indrawan Ismail @ Tomok! hahahaha..sorry beb. aku memang gile kat Tomok dulu.. satu2nya kaset yang aku beli tym tuh ialah kaset New boyz..Sebelum tuh aku sanggup berjaga malam tunggu pilihan lagu kat radio muzik sebab aku cukup yakin setiap malam akan ade orang yang pilih lagu 'Sejarah Mungkin Berulang'..Hahaha..So fanatik!
memang bodo ok..aku mengaku.. tapi kalau 7 tahun lepas korang cakap aku bodo, komfem kite da putus sahabat! ngeee~
Tapi sekarang aku fanatik kat Aaron Aziz lak..Ahaks!

Dan...
Ade gak kenangan yang takkan mampu kita buang....
Seperti pokok kaktus ini...

Pokok kaktus ni da 6 tahun da aku ternak sampai la setinggi atap bumbung umah aku. Hahahaha..27 Mei 2005...Kenangan ni memang tak leh buang beb malah makin bercambah dengan jayanya..Dan dah ade keturunan pun..

See...

Dah 6 bulan usianya...

Dan..Hasilnya..sebeg plastik besar kenangan aku buang..Dah tak pk da sentimental value ke hape..Yang penting bilik aku clear..

Okeh la kenangan..Bye2 !!

Dalam hidup pun camtu.. kalau semua kenangan kita simpan..tak terlarat jugak nak menampung. Penat. Serabut.. Ade sesetengah kenangan perlu kita buang dalam hidup kita.. Cipta kenangan baru yang terindah. Hidup dalam kenangan sangat tak berguna..
Bila kita da buang kenangan yang tak perlu..Rase hidup ni lapang sangat walau terlalu banyak kenangan yang tak mampu dilupakan..

Memang..

Hidup tak selalunya indah..Tapi, yang indah tetap hidup dalam kenangan.

No comments:

Post a Comment