L.O.V.E

♥ Perjalanan Hati ♥

♥ Perjalanan Hati ♥

Sayang Tak Terucap...

Sayang Tak Terucap...
Sayang yang tak mampu diucapkan dengan apa2 perkataan mahupun dalam bahasa apa pun..

KiSaH AkU, DiA & KitA SeMuA....

KiSaH AkU, DiA & KitA SeMuA....
Seandainya kita tidak mampu untuk mengutuskan secebis kesenangan kepada orang lain, berusahalah supaya kita tidak mengirimkan walau sezarah kesusahan kepada orang lain.

Saturday, February 5, 2011

It's Hard !

Dua hari ni cuti bagi kebanyakan orang. Tapi, bagi sedikit orang adalah tetap hari untuk bekerja & aku tergolong dalam orang yang sedikit tu.
Dan.. Hari yang cukup  memenatkan.

Semalam.. Dalam pukul 5 aku balik rumah sekejap. memang sangat tak terkata penatnya. sangat. Memang hari yang amat memenatkan.. Aku kerahkan tenaga untuk terus bekerja. Mak cakap...

" Arwah abah awk tak tinggalkan mesin cop duit belakang rumah."

Masuk je bilik aku nangis.. Sebab? Hahahaha.. nak citer pun klaka.. sebab aku rasa penatttt sangat

Penat pun nak nagis kan..cengeng kata orang tua2..maknanya.. sikit2 nak nangis, sikit2 nak nangis.

Tak. Bukan camtu..Aku cuma teringat setiap kata2 arwah ayah aku dulu..

Ayah aku cakap, kalau malas belajar, keje susah. "Nanti dah besar, ko taulah camne susahnye cari duit."

Dan.. aku merasainya sekarang.. betapa susahnya mencari rezeki..

Ayah aku tak pernah bagi sebijik2 pe je yang aku nak.. Tapi, klu nak something mesti kena usaha dulu. Dulu2 aku ingat lagi aku ak mintak sebijik beskal. Ayah aku suh p kutip cili belakang rumah. cukup sekilo baru dapat beskal. Aku pun usaha gak kutip. 2 hari baru dapat sekilo. panas & penat tak usah kate la. kecik lagi tym tu tapi dah boleh ingat.

2 minggu lepas tu aku dapat beskal. suka tak terkata. sampai tido atas beskal.

Aku yakin, ayah aku bukan seorang yang kedekut atau berkira.. tapi, dia nak ajar aku.. memenuhi apa yang kita inginkan itu bukan mudah, perlukan usaha.

Sampai besar, remaja & jadi sedewasa ni. Aku sentiasa berusaha untuk dapatkan apa2 yang aku nak. Sampaikan degree aku, sepenuhnya duit PTPTN. kalau ade pun terdesak baru mintak pada mak. sejimat2 yang boleh. Walaupun setiap kali mak tanya ada duit ke tak, tak pernahnya jawab ada, mesti takde.  Haha.

Tapi betul cakap ayah, takde apa yang mudah dalam dunia ni.. kalau kita nak kita kena usaha.. Jangan pernah harapkan orang.. Buat kalau kita rasa mampu..begitu juga setiap keputusan & pilihan..

Aku totally mempunyai hak sepenuhnya ke atas diri & hidup aku.

Aku sedang melakukan itu, memenuhi setiap apa yang aku inginkan dengan usaha sendiri selagi termampu. & menentukan jalan hidup aku..Semua ni pengajaran yang amat beharga buat aku. supaya aku kuat mungkin. Aku yakin, ALLAH telah mengatur segalanya dengan baik.

........................................................................................................................................................

Aku harap entri sedey kat atas tu menjadi la.. Khalid, selaku pembaca setia luahan hati aku ni.. baca jangan dok gelak plak.. sedey tu.. patut ko baca harus nanges beb. Hahaha..

Juga BongSyg & FyraMok.Hahaha... Sayanggggg korang.. Muahxxxx...

It was simple life. my life. but, hard. Sekarang ni tengah berjauuuuuhhhhan ngan Incik Rushdan Sayangggggg. emosi pelik2 je yang datang.

Sayang, tym awak call semalam memang ngah nanges sebab penat. Sebab tu kite balik umah senyap2 tak mesej awk..dan2 plak awk call, cam tau2 je..ishhhh.. Nak kasi tau awk  tapi t awak mesti gelakkan kite. sob3..
Tu yang kite balik senyap2 tak kasitau awk tu, tapi dan2 la plak awk call..tau2 je..tapi, awk tak tau pun kite nangis..wekkkk!! Hahaha..
"Sayang tido?"
"Yup sayang..tido."
Hahahahaha...Sayang! kite tipu sunat..Sayang jangan blaja tipu plak pasni.. pasang cctv kat perot die nanti..hohoho..

Tapi, sebab ade awk la dapattt je call rase hilang penat. happy sangat dapat manje2 ngan awk, gurau2..& awak tak pernah lupe kite. Bizi2 pun selalu je call, mesej..Tu yang buatkan kite makin sayangggg ngan awk.

Papepun..waiting for you nak makan Pizza + Mekdi + Chicken Chop together2...!!! Besttnyee..

Hari ni pun camni gak.. Biziiiiii sangat.. Nasib baik la client tak banyak karenah.. klu tak, maunye naik gak kemarahan aku.

For korang punye info, entri ni ditulis start kol 10.00 pagi & skrang dah kol 5.00 petang tp still tak terpost2 g.. & punggung aku baru dapat mencecah kerusi balik. fuh!

Tapi, tah kenape..aku tetap gigih nak mengepos.. Segigih tahan hati tunggu Incik Rushdan pulang..~__~..
Yehaaa...Pidah dah stat mengada...Hahahaha.. Dah! tak yah teruskan.. satgi korang nyampah..
Khalid! tak perlu kutuk aku! Hahahahaha... Wekk!





3 comments:

  1. Keja memang penat. itu namanya usaha.
    kalau rasa susah dan penat. ada orang lebih susah dan penat dari kita.
    yang turun ke laut dan menarik pukat.
    yang berhujan panas membuat keja kuli.

    tp semuanya sama.
    semua itu ibadah.

    nasib adik akak tgh 'cuti' skg.
    hee.
    kalau da namanya keja,susah nak cuti.
    semoga bersabar dan semangat anak muda tidak luntur.
    salam xxoo

    ReplyDelete
  2. khalid ada blog ke? nak link dia

    ReplyDelete
  3. Dear Bong Syg..betul cakap Bong tu..TQ sayangg..InsyaALLAH..Selagi termampu akan teruskan juga.Ibadah kan. Khalid xde blog la sayang.. only akak punye pembaca setia untuk tersenyum depan laptop. heee~ Itu apa yang dia cakap.^^

    ReplyDelete