L.O.V.E

♥ Perjalanan Hati ♥

♥ Perjalanan Hati ♥

Sayang Tak Terucap...

Sayang Tak Terucap...
Sayang yang tak mampu diucapkan dengan apa2 perkataan mahupun dalam bahasa apa pun..

KiSaH AkU, DiA & KitA SeMuA....

KiSaH AkU, DiA & KitA SeMuA....
Seandainya kita tidak mampu untuk mengutuskan secebis kesenangan kepada orang lain, berusahalah supaya kita tidak mengirimkan walau sezarah kesusahan kepada orang lain.

Monday, February 7, 2011

Totally Different !




Sekarang aku pasan something.. Asal ada waktu terluang aku banyak termenung, pastu tanpa sedar tetibe je hilang..sayonara.. hahaha..Bukak Bong punye blog, layan lagu "Aiseteru" ( betul ke ejaan die) tah. Terus terbuai2..Lame termenung sambil menghayati bait2 lagu tu.

Dah tiga bulan dok kampung, umah mak..Yeay! akhirnya..paling lama dalam rekod sejak umur 13 tahun. Cam tak percaya je. 

Tapi, aku dah rasa somethingggg yang paling tak besttt..Jiwa memberontak! Hahaha.. Dan bila tu terjadi trus aku sign in blog, p kat dashboard, new post & jari aku pun mula bergerak melahirkan kata hati.

It's totally different! Aku rasa kelainan yang sangattt susah nak describe sebenarnya. Ok. Straight to the point..Hati aku kat Shah Alam..

 Makkkkkkkkk!!!!!!!!!!!! Ampon!!! 
Takpe. aku yakin mak aku tak baca entri ni & beliau tak pernah tau pun kewujudan blog ni..ya! Aku yakin! 

Serius. Aku rasa lain sangat. tak tau camne nak gambarkan betapa lainnya perasaan yang wujud ni.. Kalau dulu asal aku balik Sabtu, Ahad..biasa aku yang akan kemas rumah, kalau rajin..masakkan makan tengah hari..tapi yang ni paling tak selalu la..basuh kain, lipat baju..hepiii sangattt buat sume tu.

Sekarang...
Bangun tido, sarapan dah tersedia + air teh..pegi keje..tengahari balik makan dah tersedia atas meja..Balik petang kain baju dah berlipat siap tersusun kat atas katil, karpet dalam bilik clear. habuk takde.

Yeee. Sangatlah heavannye! Tak sebenarnye okay!

Aku tak nak semanja ni.. Tapi, seriusly, aku takde masa nak buat semua tu.. aku keje pagi, balik malam. cuti pun tak menentu. u know smthing..i think i bring her more burden. Oh! Sepatutnya aku yang buat semua tu untuk dia.

Dan.. satu lagi.. Aku rasa aku lebihh banyak senyap dari berkata2. Lebih banyak takde perasaan dari ketawa.
Secara amattt seriusnya, aku rindukan Shah Alam..& secara amatt tak patutnya, badan aku je yang ada kat sini, hati aku kat Shah Alam..

Rindukan kehidupan yang dulu. Dengan kawan2..Turun basuh baju pakai mesin 2.50..Sabtu, Ahad same2 gotong royong kemas rumah..Kalau rajin masak sama2.. Yaaa.. amat rindu!

Setiap kali tu la aku sangattt perlukan cuti.. Shah Alam.

Bertambah2 meronta2 bila inbox masuk " Weh, bila nak turun Shah Alam?".. Bila YM ngan soleh, Soleh akan tanye "Bila cuti? mai sini"..Bila  Amir tanye bila nak turun KL walaupun dia tak penah mengaku nak jumpa aku, nak dok umah tak nak terserempak dengan aku sbnanya.Konon!..
Seronok bila ada kawan2 yang sentiasa ingat & menghargai waktu bersama.

Sekarang balik keje je dok terperap dalam bilik, baca buku..or maybe tengok Tv selagi ade citer.. Bezaaanya dengan dulu.. Balik keja, mandi..mesti Soleh ajak kuar..lepak, gelak2..hilangkan tensen., Kalau bosan, p uptown Shah Alam..p tengok selipar.memang kebiasaan dak sekor ni..selipar. selipar. selipar. or tengok orang karaoke.. Kalau ramai2 continue lepak kat Dataran Shah Alam..gurau2, gelak2..

Mungkin aku dah biasa berdikari..& aku mula rasa janggal dengan semua ni..Dan.. Aku rasa betul2 totally different!


3 comments:

  1. BIla sunyi macam ni.
    pergi blog akak. dengar lagu ni.
    terbuai-buai rasanya.
    hee.

    kak nak tahu?
    bong da lama rasa apa yang akak rasa.
    bukan derhaka dengan ibubapa.
    bukan tak mahu tggl dengan keluarga.
    cumanya bila terkenangkan hidup dengan life di shah alam.
    ya Allah, susah nak gambarkan.
    tak berhenti agaknya airmata ni nak ceritakan.
    RINDU yang tahap tak termampu da nak rasa.

    betul kata akak.
    banyak diam.buat keja sendiri.
    rasa macam kosong.
    ada yang kurang.
    bukan nak ckp bong tak bersyukur dgn apa yang ada.
    cuma rasa macam sepi semacam.

    ;(

    tolong jangan cakap ini salah.
    ;(

    pernah plan dengan dorang farah,
    nanti pas habis belajar,kita sewa satu umah area KL then cari keja sama2.

    fuh.
    dapat imagine tak tggl dengan drg keke,farah semua??
    wow!
    pasti gila.haha
    keep in touch* syg akak

    ReplyDelete
  2. hey! blog awk comel! kalau free singgah la di blog sy! :)

    ReplyDelete
  3. Bong.. pe yang Bong rase akak pun rasakan yang sama. tak tau nak explain n gambarkan macam mana. Semoga satu hari nanti kita dapat kembali bersama. InsyaALLAH.

    Didiyana. Thanks. already followed ur blog. u'r blog pun cute.^^

    ReplyDelete