L.O.V.E

♥ Perjalanan Hati ♥

♥ Perjalanan Hati ♥

Sayang Tak Terucap...

Sayang Tak Terucap...
Sayang yang tak mampu diucapkan dengan apa2 perkataan mahupun dalam bahasa apa pun..

KiSaH AkU, DiA & KitA SeMuA....

KiSaH AkU, DiA & KitA SeMuA....
Seandainya kita tidak mampu untuk mengutuskan secebis kesenangan kepada orang lain, berusahalah supaya kita tidak mengirimkan walau sezarah kesusahan kepada orang lain.

Sunday, December 5, 2010

Ukiran Takdir..



Dua tiga hari lepas Incik Give Up datang menjengah aku..Die cakap :
"Dah2 la tu Pidah, tak yah kejar lagi..Cukup! dalam mimpi pun takkan dapat."

Tapi hati melawan :
"Ko tau tak, sebab ko wujud la aku tak dapat ape yang aku inginkan..ah! aku akan terus bertahan."

Bantai ah pulak mereka bergaduh..adeh.

Tapi semalam...

Hati pulak cakap :
"Aku rase betul ape yang Incik Give Up cakap. Dalam mimpi pun takkan dapat."

Pe g Incik Give Up gelak guling2 :
"Ha..Tu la ko..degil nak mampos..Padan muke! Kakakaka"

Tetibe En.Perasaan menyampuk :
"Give Up! Diam! ko tau gelak je kan..ko tau tak soal hati & aku ni bukan permainan? bukan boleh men bagi sesuka hati? bukan aku letakkan pada semua orang? ko tau tak?!"
"Hati, kalau ko nak ikut cakap si Give Up neh, ha..ikut ah.. biar aku je truskan!"

Trus Incik Give Up diam tak bersuara..

Awat lagu ni? Adoi!

Ok..Fyda, ko perlu masuk campur..

Aku terangkan satu2..
"Incik Give Up...dari sehari ke sehari ko mengingatkan aku supaya aku tak mengejar bayang2..Aku tau tu..Thanks. Tapi, kita harus mencuba sebelum mengalah..Kalau kita mengalah sebelum mencuba kita takkan dapat pape pun..Tapi, aku tau yang ko tau aku takkan dapat pape kan walaupun aku terus2an mengejar. Tapi, sekurang2nya aku mencuba.kan."

"Hati..Hanya kau yang tau camne beharganya dia dalam hidup aku kan. Tapi, kita da mencuba. Tapi, takdir tak menemukan kita dengan apa yang kita hajati. Tak semua apa yang kita inginkan akan kita dapat."

"Perasaan...Kau cukup degil..Hahaha...nak je aku piat2 telinga ko..Aku kagum dengan kedegilan kau & semangat yang ada pada kau. Tapi, sampai bila nak bertahan? Tak ke kita terlalu pentingkan diri sendiri hingga mengabaikan perasaan orang lain?"

 Perasaan menyampuk :
"Ah! asyik nak pikir pasal orang lain je..bile nak bahagia?"

Perasaan ni memang tau! Sempat g tu menyampuk..ok. aku sambung balik..
"Ye. betul tu..Tapi kalau aku terlalu ikutkan kau, banyak hati yang akan terluka. Sanggup ke ko? Dah la tu..Betul. Soal ko, soal hati bukan permainan.."

Perasaan : "Tapi, aku tak boleh abaikan rasa aku pada dia..." kan hati?

Hati mengangguk.

Aku diam tak terkata..Betul kata perasaan tu..kalau la aku boleh ubah perasaan & hati aku pada orang lain. Aku bagi dah..tapi..

Ok2..Incik Give Up, Hati & Encik Perasaan..

"Kalau akhirnya kita harus akur pada ukiran takdir yang dah tertulis buat kita.. mungkin itu lebih baik walaupun sukar..Perjalanan kita masih jauh lagi. sangat jauh. Perasaan, janganlah degil sangat..Kadang2 kita mengalah bukan beerti kita kalah.ok..Teruslah sayang dia, tapi jangan mengharap dia jadi milik kita.."

"Sebab..ini ukiran takdir buat Hafidhah Binti Nordin"

And..If you really need him..Fate won't let you lose him..Fate will bring him back..It may not be soon, but he will come back..

Percayalah pada takdir wahai Hati & Perasaan...

*Lagu berhenti berharap berkumandang*...:: Aku berhenti berharap..& menunggu datang gelap..Sampai nanti satu saat, tak ada cinta ku dapat..::


 

No comments:

Post a Comment