L.O.V.E

♥ Perjalanan Hati ♥

♥ Perjalanan Hati ♥

Sayang Tak Terucap...

Sayang Tak Terucap...
Sayang yang tak mampu diucapkan dengan apa2 perkataan mahupun dalam bahasa apa pun..

KiSaH AkU, DiA & KitA SeMuA....

KiSaH AkU, DiA & KitA SeMuA....
Seandainya kita tidak mampu untuk mengutuskan secebis kesenangan kepada orang lain, berusahalah supaya kita tidak mengirimkan walau sezarah kesusahan kepada orang lain.

Tuesday, October 5, 2010

Bahagia...Kita yang pilih!



"Kalau saya bahagia, bukan salah saya. Kalau saya tenang, bukan salah saya. Kalau saya asyik tersenyum, bukan salah saya. Itu semua usaha orang2 yang tak pernah maki atau kutuk saya dan terus duduk disebelah saya untuk terima saya seadanya. Kalau saya gembira tapi kamu berduka, salah saya? Kamu pilih untuk berduka. Pilihlah untuk suka, Tak salah untuk pilih SUKA."

The first thing is aku suke sgt kata2 ni..sangat memotivasikan, pastu sangat la optimis.. Thanks to my dear sis Desy @ Bong sebab post kata2 yang sangat-sangat indah nih..Time bace post ni aku senyum and aku rase takde langsung yang salah dengan kata2 ni..aku totally agreed okeh!

And banyak yang komen dan juga totally agreed ngan kata2 ni..

Dalam hidup, nak cari bahagia dan derita kita yang tentukan..Kalau kita nak bahagia, kita kena cari bahagia dan bina kebahagiaan tu, mungkin tak mudah tapi untuk derita atau bahagia tetap kita yang tentukan..

Kalau kita nak disayangi perkara yang perlu kita buat ialah menyayangi orang lain..Bukan susah pun, tapi kalau kita asyik sematkan kebencian pada orang lain memang kebencian la yang akan kita terima.. Itu karma dalam kehidupan.

Hidup memang tak pernah lepas dari masalah, kadang2 masalah yang tak pernah kita duga tiba2 muncul dalam hidup kita.. Kadang2 gak orang tibe2 je rase benci kat kite sedangkan kite rase takde pun buat salah kat orang tuh, takde pun kite benci orang tuh tapi tetibe lak benci yang kite dapat.

Okeh. Itu lumrah dalam kehidupan..bukan semua orang boleh sayang kita dan terima kita seadanya tapi tak bermakna kita wajib benci orang yang benci kita.. kalau mampu sayang, sayang la, kalau tak mampu pun tak pe tapi jangan sampai membuahkan kebencian. itu cukup!

Macam mane plak kalau orang salahkan kita kalau die tak gembira? ha..ni susah. Ade jugak sifat manusia ni yang tak boleh tengok orang lain bahagia..ade je yang tak kene pada die. Ade je salah orang tu yang dia nak cari. Die nak orang lain same tak bahagia cam die..oh! kalau camtu camne nak bahagia..Awak sendiri yang pilih untuk tak bahagia, pastu nak orang lain ikut tak bahagia.. memang susah la kan.

Dalam setiap keadaan, tenang & senyum adalah jalan terbaik untuk setiap permasalahan.. tak payah la tunjuk kat satu dunia yang awak tu ade masalah, menglibur lara..Ketawa pun salah satu cara untuk hilangkan stress gak pe..just try!

Setiap langkah dalam kehidupan kita, kita sentiasa perlu membuat pilihan dan semoga pilihan kita adalah yang terbaik sebab pilihan kita hari ini akan menentukan siapa kita pada hari esok..Semoga kita mampu membezakan antara bahagia & derita.

No comments:

Post a Comment