L.O.V.E

♥ Perjalanan Hati ♥

♥ Perjalanan Hati ♥

Sayang Tak Terucap...

Sayang Tak Terucap...
Sayang yang tak mampu diucapkan dengan apa2 perkataan mahupun dalam bahasa apa pun..

KiSaH AkU, DiA & KitA SeMuA....

KiSaH AkU, DiA & KitA SeMuA....
Seandainya kita tidak mampu untuk mengutuskan secebis kesenangan kepada orang lain, berusahalah supaya kita tidak mengirimkan walau sezarah kesusahan kepada orang lain.

Monday, October 25, 2010

Jatuh & Bangun..

Sabtu. Main ice skating. Ok. Aku sangat tak konfident k..Tapi, sebab dah janji ngan Putri & Najib terpaksalah aku merelakan diri. Tu lah, sape suh men angguk jer.? Oh! lupe..Khalid..Die ar paling excited tapi bile nampak dataran skating tuh mule la, senggugut la PMS la..Huh..

But, it was very amazing experience!! Aku belajar sesuatu yang paling indah..tentang jatuh & bangun dalam hidup bila aku mula belajar main ice skating!

Ni pengalaman pertama aku. Memang aku rase yang aku takkan mampu berdiri pun. Tapi, kite harus mencuba kan..Yang paling penting dalam hidup..Jangan mengalah sebelum mencuba!

Yup. Aku takut, cuak tapi bila tengok Putri, Najib ngan Mad ley buat..Oh! aku can do the same thing.. Takkan dieorang leh aku tak..& aku kene mencuba..

Mula2 aku berjalan memang berpaut kat dinding..Aku rase dinding tu la paling selamat.. Hahahaha..same goes with Khalid keh..

Dinding tempat berpaut

Pastu Mad tarik aku and bawak aku jalan2 keliling. Sampai tengah!!! Hahahahaha..Rase free and bestttt sangat!
Perkara yang paling penting mesti la kene imbangkan badan. Kalau tak dapat imbangkan badan memang susah la..

Pastu dieorang suh aku konfident jalan sendiri2..Pas 3 jam aku da mampu berjalan tanpa berpaut!!! Yeay! Good job Fyda!! Tapi aku da pesan kat Mad, ko jangan jauh2 dari aku okeh..Mad layan je aku..


See..Hahaha..lakonan semata2..

Purata kejatuhan aku ialah 6 kali..Khalid 5!! hahaha.."Practice make perfect!"..Tapi yang paling best setiap kali jatuh takde lak rase give up, takde lak rase malu..Tapi tetap bangun & tetap nak mencuba.. Walaupun aku yakin penonton2 kat atas tu ade gak kot yang gelakkan, ala, cam aku gak, time tengok orang, kalau terfokus mesti gelak punye la.. Tapi aku yang tengah main kat dalam memang tak rase pape tapi tetap nak cepat2 bangun sebab tak nak basah..

Tapi aku akan make sure Mad, Najib & Putri tak jauh dari aku..atlist, kalau rase nak jatuh ade gak tempat berpaut..


Putri bawa p tengah2..gosh!

And Mad memang ngekor je ke mana aku p..Hahahaha..Risau die aku jatuh..Last2 ngan die2 jatuh sekali sebab aku tertarik..keh3..Sorry Mad...Najib pun same..siap 'debuk' bertiga ngan Khalid. heh.

Dan...
aku mula belajar..Kehidupan juga macam tu.. Masa mula2 nak berjalan dulu kita memang memerlukan tempat berpaut yang kita rasa paling selamat dan orang itu ialah mak ngan ayah kita..


Sampailah kita yakin yang kita mampu berjalan tanpa berpaut..Kita mulakan hidup sendiri. Bukan mudah kan. yang paling penting kita tahu apa yang kita nak dalam hidup kita. Pastu kita kene seimbangkan antara dunia & akhirat. Kalau tak kita mesti terjatuh.

Sesekali dalam hidup kita mesti akan terjatuh gak. Tapi, kita kene cepat2 bangun..sedarkan diri kita yang orang seseliling akan mentertawakan kita saat kita terjatuh. Tapi, jangan malu..Anggap kejatuhan kita satu pengalaman berharga untuk kita lebih berhati2 dan cepat2 sedarkan diri..bangun! macam main ice sakting tak nak basah camtu gak hidup..jangan jatuh lama2 nanti lukanya makin dalam.

Dan aku yakin, alangkah indah saat terjatuh kita ada tempat untuk berpaut atau sekurang2 nya ada orang bangunkan kita masa kita jatuh..


Di saat ini aku sedang menyedarkan diri aku untuk bangun dari rasa kecewa yang amat sangat ini dan aku mula berkata2 dengan diri sendiri...

Fyda,
Awk telah melakukan kesilapan besar dalam hidup awk, awk harus menyesalinya..Mulakan hidup baru..Lupakan segalanya..Jangan menoleh lagi! Special gift di pagi hari yang membuatkan air mata mengalir lagi..




Crazy! Segalanya akan berakhir... cuma, sabarlah wahai hati !

Dan.. 

Baik. Awak boleh pergi dari hidup saya..

Noktah.

...Loving someone is by letting him go..let he be with someone he love....forgot all the wrongs...remember the goods...believe Allah will replace someone maybe not better than him but that person will make u become a better person...REMEMBER...Allah knows better....Insyallah!

No comments:

Post a Comment